Vart fan är samhället påväg igentligen?

Jag måste bara skriva av mig lite är så förbannad. När jag satt på tåget påväg till jobbet idag så såg jag något som gjorde mig riktigt förbannad. När tåget stannad vid en station från jobbet så i båset där man står och väntar på tåget så låg där en använd spruta riktigt äckligt alltså. Tänk med sjukdommar och skit där kan vara på sprutan hepatit och i värsta fall HIV. Tänk om ett litet barn får fatt i den  eller om någon oskyldig skulle sticka sig på den. Alltså är man sprutnarkoman då får man för helvete städa efter sig och inte bara slänga sina grejor på platsen där man är. Lite respekt måste man ändå ha för folket tycker jag! Fyfan hade jag sett en knarkare slänga en spruta så, så vet jag inte vad jag hade gjort med fanskapet men en spruta hade den alldrig satt i kroppen igen det hade varit en sak som är säkert.  Mycket droger har jag provat i mitt liv men jag skulle alldrig sjunka så lågt och sätta en spruta i min kropp alldrig!

Sen igår läste jag på expressens hemsida att det var 40st romer som bodde på en kriminell camping utanför Göteborg som ville ha hjälp för det var ingen bra miljö för deras barn att bo där men alltså vem fan har bett dom komma hit överhuvudtaget? Skicka hem dom istället är mitt svar. Det är inte bara och komma hit och tro man ska få det bra.
Finns större problem att ta itu med istället som alla 3300st som kommer bli arbetslösa från Volvo i Göteborg. Och fler och fler företag säger upp folk runt om i landet.  Alltså Sveriges invandrar politik är rent åt helvete. Är det inte dax och börja tänka lite på svenska folket istället som långtids sjuka och pansionärer och alla arbetslösa? Sjukvård och skolor?
Nä det är väll dumt Sverige ska se bra ut utifrån och hjälpa alla som behöver hjälp från andra länder istället.
Om man vänder på situationen istället och vi hade flyttat 40st svenskar till rumänien eller något annat land inte fan hade vi blivit hjälpta i det landet som ivandrare blir hjälpta här utan vi hade fått rätta oss efter deras regler och normer och till och med religon om man hade flyttat till ett muslimkt land.
Men här är det helt ok att sätta upp moskeer och skit.
Jag är ingen rasist utan bara trött på sveriges invandrar politik och hur sverige behandlar sitt eget folk.

Sen har vi en sjuk grej till och det är att folk vill förbjuda Pitbullen i Sverige för det är farliga hundar. Det är för fan inte hunden det är fel på utan ägaren som har fostrat hunden.
Gör likadant med en människa och bryt ner den psykist och fysikt med våld och ord så har vi gjort en människa som är helt instabil psykiskt och är näst intill kapabel till att göra vad som helst. Ska vi förbjuda den människan också att leva då? Nä för något dödstraff finns inte i Sverige. För den människan gör presic som den har blivit fostrad till och likaså gör en hund om den har blivit misshandlad psykiskt och fysikst och kampad och inte vet bättre. Men då ska vi förbjuda själva rasen istället?
Och ett stort tack till massmedia också som har förstorat upp allt och gjort denna hysteri om den så kallade "kamphunden". Sen är det inte många renrasiga Pitbulls som biter heller utan det är blandras hundar. När man så begåvat blandar Rottweiler, Dobberman, Schäfer med en Amstaff eller Pitbull. Då blir det kamp blandat med vakt instinkt och det är ingen bra kombination och sen kallar massmedia dessa hundar för "Pitbull" Är det rättvist mot Pitbullen tycker ni?
Sen kan jag upplysa er om att det är cockerspaniell och goldenretriver som toppar listorna på att stå för flest hundbett. Och teriern och då är det alla terierna räcknat på samma plats och dom kommer på 10e plats på den listan.
Skulle dom lyckas med att få pitbullen förbjuden i sverige så ska jag personligen kämpa på liv och död för att behålla min hund inte en jävel som ska komma i närheten av den och köra den till vetrinären för avlivning. För då ska dom som har lyckats få rasen förbjuden med känna på hur det är att bli av med sin närmsta vän och familjemedlem! Så är det och jag är nog inte ensam om att tycka så här.

Så nu har jag fått skriva av mig lite och jag vill säga att jag är ingen rasist eller något i den stilen. Jag har många invandrar vänner som jag har vuxit upp med. Jag undrar bara vad sveriges regering tänker med ibland. Jag kommer säkert få massa arga kommentarer men det skiter jag i detta är min åsikt om saker och ting och det står jag för!

Kommentarer
Postat av: Michelle

Fan vad jag skratta när jag läste dina kommentarer, du har verkligen förmågan att få folk o skratta :) Lika sjuk humor som vi i våran psyko familj :) Hohoo snart kmr tomten.

2008-10-17 @ 00:05:31
URL: http://michellel.blogg.se/
Postat av: Andreas

Haha..Ja jag brukar ha det:) Mig har man alldrig tråkigt med kan jag lova..hehe..Det är rätt man ska ha sjuk humorler Ja fyfan snart är det dax för det åbäket med att komma ser jag inte framemot för jag har inte varit snäll och får inga julklapparasg

2008-10-17 @ 00:08:43
URL: http://wehlins.blogg.se/
Postat av: Lotta

Håller med Michelle i ovanstående, vi flabbar som fasen åt dina kommentarer, you rock!!!

Vad gäller allt du skrivit i ditt inlägg; håller med dig till 150%. Kunde inte sagt det bättre själv.

2008-10-28 @ 23:44:39
URL: http://lottagotti.blogg.se/
Postat av: Andreas

Kul att jag kan underhålla er:) Men det är trevligt att vi står på samma våglängd när det gäller humor så det ska vara:D Tänk vi kommer inte göra annat än att sitta och skratta och prata skit när jag kommer på besök:Dhehe..

Kommer bli många sånna inlägg i min blogg. Jag tycker det blir bara värre och värre för varje dag som går.

Du rockade loss rätt bra i ditt inlägg idag med måste jag säga. Jag riktigt satt och mös när jag läste texten där du "ballade" ur.Hehe..Jag hade kunnat skrivit en lång kommentar till ditt inlägg jag riktigt kokade. Men jag ska fortsätta här i min blogg och skriva ett inlägg om religon och då jävlar ska jag inte va tyst kan jag säga. Det är något jag har gått och retat mig på i många år..

2008-10-29 @ 02:15:33
URL: http://wehlins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0