Käre dagbok..haha..

Idag har varit en tråkig dag. Varit hemma och varit sjuk. Legat pall hela dagen. Skiter i om jag är dålig imorgon ska ändå till jobbet har inte tid och ligga sjuk. Får bli ett par ibumentin och imodium innan man drar till jobbet så ska det nog funka hela dagen så man kan jobba..haha..
Jag har ett möte med imorgon med min kontaktperson från psyk som jag träffar engång i veckan och sitter och pratar med om allt mellan himmel och gjord. Skönt och bara lunna prata av sig ibland utan att det blir en massa skitsnack hit och dit som det lätt blir i denna lilla byn.
På onsdag ska jag ner till öppenvården och prata lite med min kontaktperson där. Har inte träffat han på några månader så han ville veta vad som händer och sker i mitt liv. Han är lika glad varjegång man träffas för han såg vilket vrak jag var till människa förra året vid den här tiden och hur jag är nu. Det är lite skillnad.

Det är det som är felet med xanor, sobril, stesolid ja allt med benzo i att man mår för bra på pillerna. Särskillt xanor man mår som en prins och alla problem man har bara försvinner och man flyr från alla sina problem istället för att ta tag i dom direkt istället. Och man märker inte själv hur yr man är efter 5-10st för man känner sig helt normal och efter ett tag funkar dom som uppåt också så man blir pigg. Sen är det ett helvete och sluta med pillerna och tar långtid för man måste trappa ner medecinen så det går långsamt ur kroppen för det är livsfarligt och bara sluta tvärt och så är det med alla medeciner. Finns ju givetvis medeciner som trappar ur sig själv med från kroppen.
Och nu skriver jag om ett piller missbruk och själv medicinering. Och menar inte något mot personer som har medecinerna ordinerat av läkare det är lite skillnad och det hade inte jag förräns jag började min ner trappning vid den här tiden förra året. Men jag kommer nog alltid äta antidepp och ångest medecine, sömtabbletter i resten av mitt liv. Men ska inte börja missbruka tabletter igen och nu äter jag bara det jag har utskrivet och ordinerat av läkare.

Oj nu sprang klockan iväg. Måste sova ett par timmar innan jag ska till jobbet. Farligt att sitta och skriva av sig såhär går ju knappt att sluta. Kanske skulle börjat skriva en bok istället om nätterna..hehe..Nädå bara skojja. Men det är väldigt kul att blogga ialf.  Gonatt!!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Haha, du är så klockren när du beskriver benzo! Håller med dig, Xanor är den bästa ångestdämpande som finns, i rätt mängd, men den jävligaste att ta ur. Har råkat få slut på min ordinerade dos vid 2 tillfällen (pga snurrighet) och fy faan säger jag bara. Andra benzo har inte dom abstinenssymptomen. Men Xanoren får ju en att nästan avlida...kramper, känslobortfall, personlighetsförändring osv osv. Vet du att när dom kom så kallade psykvården dom för "lättbenzo", haha!

2008-10-08 @ 10:28:05
URL: http://lottagotti.blogg.se/
Postat av: Andreas

Ja att nått så litet och lila kan vara så bra det e skumt..Haha..För stunden är dom jävligt bra men inte i längden tyvärr.Ja jag låg i ett krampanfall i 10min när jag slutade tvärt förra året och det vill jag alldrig va med om igen kan jag säga..Fast jag fick alldrig slut på mina Xanor hade alltid minst 100st hemma och det var därför det blev snurrigt. När jag började min nertrappning så trappade jag ner från 5mg om dagen ner till noll på 1,5månad tror jag det tog. En grej är skumt för Xanoren är den benzon som där är minst halverings tid på tar c:a 12-24h tror jag det va och en Stesolid sitter i kroppen upp till 3veckor. Kan jag mycket väl tänka mig att dom kallade dom för lättbenzo men det gör dom inte idag..haha..Nu äter jag Buspar mot ångest och den hjälper riktigt bra.

2008-10-08 @ 21:25:39
URL: http://wehlins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0