Ekonomi nyheter.....

Kollade vad dollarn stod i idag 7.95:- det är fan sanslöst. Igår stod den i 7.82:- . Jävla låg konektur i det här landet och kronan bara faller för varje dag som går och det gör så att dollarn stiger varje dag. I sommras låg den på 5.86:- som lägst när jag betalade för grejor från Kina. Annars har den pendlat mellan 6-6.50:- hela tiden.
Det är skit mycket pengar som man förlorar pga detta.
Bara för Sverige inte kan sköta sin ekonomi på ett ordentligt sätt och tack till alla stora företag som varslar folk hit och dit för att dom inte kan sköta sina företag. Jag menar hur svårt ska det va. Som tex Volvo ser man att siffrorna sjunker då gör man väll för fan nått åt det istället för att vänta in i det sista och sen få säga upp hur mycket folk som helst. Man behöver inte spotta ut hur många nya modeller på bilar som möjligt. Bättre och konsentrera sig på kanske tex 3 modeller och satsa så att det blir än bra och säker bil som man kan sälja bra av. Sen satsat på en lite billigare bil som "vanligt" folk har råd att köpa utan ett enormt banklån. Sen har man alla dessa förbannade tjänstemen som roffar åt sig miljon och miljard belopp i löner och fallskärms avtal och massa sån skit. Halvera deras löner eller ge dom en tredje del av lönen så hade det nog hjälpt till och stärka ekonomin lite.
Som när jag tar hem nya grejor så försöker jag anpassa mig för vad mina kunder behöver till ett bra pris så alla har råd att handla av mig. Istället för att ha svin dyra grejor som knappt folk har råd att köpa. Jag hatar företag som bara roffar åt sig och har skit höga priser.
Mitt mål i framtiden är att konkurera ut alla sånna här företag. Jag har redan suttit och kollat upp priser och allt sådant och jag kan lägga mig på ett mycket lägre pris än alla andra med presic samma grejor. Även om jag måste höja priserna på grund av dollarn.

Så det var dagen ekonomi nyheter..hehe..

Kommentarer
Postat av: Lotta

Har du aldrig funderat på att bli politiker? Det hade du verkligen passat till kan jag säga, haha! Du har klockrena åsikter och skriver precis så man förstår vad du menar!

2008-10-28 @ 23:53:03
URL: http://lottagotti.blogg.se/
Postat av: Andreas

Jo det hade varit kul och rört om lite i grytan bland idioterna som påstår sig vara politiker;) Risken hade väll varit rätt stor att man hade slagit ut Rainfield i nästa val..Haha..Jag får göra min åsikter hörda igenom bloggen och se om någon kan få upp ögonen för en:)

2008-10-29 @ 01:49:49
URL: http://wehlins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0