Tjo hopp!!

Hjärnan är helt tom på ord så jag kommer inte på något vettigt att blogga om. Jo föresten en sak har jag varit med om idag som nästan knäckte mig..Haha..Jag har suttit nu en tid och mailat med en kille som hjälper mig att lära mig det mästa om ädelstenar. Det var han jag köpte mina första stenar av som var något att ha. Jag har lärt mig en heldel och denna killen verkar vara en av dom kunnigaste i hela Sverige kan jag säga utan att skryta om han. Killen frågade mig idag att jag skulle gissa hur gammal han var så jag drog till med 30-35år kändes som den åldern skulle stämma in rätt bra. Men det visade sig att killen är bara 16år gammal och kan presic allt om ädelstenar och säljer stenar till juvelerare och har egna kontakter direkt från gruvorna m.m. Så den killen har ju sin framtid på det torra. Jag skrev det till han: " att jag kan inte mer än säga grattis du kommer att gå långt och du kommer nog inte behöva jobba så många år i ditt liv"  . 
En annan började med att ta hem mobilskal vid den åldern och sålde till polarna där lyckades jag ta mig in på nått sätt utan företag så jag kunde beställa men fråga mig inte hur. Innan dess började jag i mellan stadiet och handla högtalare och lite sådant. Så man har väll haft lite affärs sinne sen man var liten. Men det var ju inte direkt att man handlade med ädelstenar presic..Hehe..Synd man inte visste vad man vet nu för då hade jag slösat varenda öre jag hade haft på StarWars leksaker och lagt undan dom i obrutna förpackningar tills idag och tjänat en hacka. Men det visste man ju inte då att det skulle bli så populärt och eftertraktat. Men jag har lite sånna leksaker som jag har gömt undan på äldre dagar för att se om det kan bli värt nån slant sen när det blir tomt på pansionkontot..Haha! . Annars får väll barnbarnen ha dom att leka med om det nu blir några sånna.
För jag pansionsparar inte. Och  jag kan sätta hur mycket pengar som helst på att den dagen jag går i pension så finns där inga pansionpengar som man får varje månad när man jobbar. Det är ju bara siffror på ett papper inget annat så jag tror inte på det alls. Man skulle fått välja själv om och när man kunde plocka ut dom. För det är rätt irriterande och ha dom på ett jävla papper och inte i handen. Ge mig pengarna i handen istället så ska jag förvandla dom till det dubbla på väldigt kort tid så kanske man kan ta pansion 10år tidigare istället..Haha..Måste ju finnas nån lag eller nånting som borde kunna göra så inte den äckliga staten hade hand om pengarna för där gör dom för fan ingen nytta. Det är ju mina pengar så jag borde få bestämma över dom. Nån mer än jag som skulle vilja ha sina pengar direkt i handen? eller är det bara jag som tycker det är helt jävla fel det dom håller på med? 

Satan vad man kan skriva och skriva i denna bloggen fast man inte vet vad man ska skriva när man börjar med första ordet..Hehe..Nop lägg dax..Natti Natti gott folk
 

Kommentarer
Postat av: Michelle

Hej igen :) Är bara tvungen och fråga givetvis om tiken gillar katter? Med tanke på att vi har det. Det kanske är ganska viktigt haha :)

2008-11-12 @ 00:31:29
URL: http://michellel.blogg.se/
Postat av: Michelle

Spännande ... :)

2008-11-12 @ 16:54:05
URL: http://michellel.blogg.se/
Postat av: Michelle

Helleguuud..

Kolla mailen... :D

2008-11-13 @ 00:28:42
URL: http://michellel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0