Idag verkar det vara en bra dag:)

Det har nog löst sig med lokal i Göteborg efter ett intensivt letande inatt och idag och ett par telefonsamtal så har det nog löst sig så vi kan öppna en studio i slutet på månaden. Och då har vi varit 4st som har fin kammat hela internet på lokaler..hehe..
Sen ringde min chef mig idag och jag kommer att få en anställning efter års skiftet. Nu har jag bara praktik och min lilla buissnes vid sidan om med tattoo grejor och piercing grejor och smycken och sen med tiden ska det startas en webshop med dessa grejor.
Men det har inte varit lätt att nå hit där man är idag. Många fel steg och misslyckande påvägen. Och hela förra året som var katastrof med droger och piller o shit men som tur var så tog jag mig i kragen och tog kontakt med öppenvård och föreslog själv att jag ville in på ett utrednings/behandlings hem i 3månader. 
Det var 3 hårda månader på det stället samtidigt som jag lärde mig en massa grejor.
Stället var öppet så jag kunde bara gå därifrån om jag hade velat men då hade jag sumpat allt så man fick ha stor självkontroll. Men jag var påväg därifrån ett par ggr kan jag erkänna. Men som tur va så stannade jag och full gjorde behandlingstiden. Men det var mycket hat och aggretioner i början när man kom dit och samtidigt som man e van att göra som man själv vill och dra vart man vill så blev det jobbigare än man trodde det skulle va. Men så gick det inte att göra på detta stället så det var bara att bita ihop o stanna.
Kan säga helgerna var värst när man blev sugen på ett krog besök och en kall öl. Men man fick slå ihjäl tiden med massor av film, sen hade jag min dator och internet annars hade jag dött och mobilen gick varm också när man hade tråkigt..hehe..
Och när jag flyttade ifrån det stället den 22 januari så ordnade polaren till mig som tatuerar i studion i Perstorp så jag fick hyra in mig där och sälja piercing smycken. Så från den dagen har jag varit i studion i stort varenda dag och efter en tid så på började jag praktik och sen har det flytit på med jobbet.
Sen har inte allt i livet varit så jättebra detta året men det är inget jag går in på nu.
Men utan studion och stöd från familj och vänner, öppenvård, kontakt personer och Pirate island så hade jag inte suttit där jag är idag och det har varit många timmars slit samtidigt som jag får hålla på med det som jag älskar att göra piercing, tatuering och affärer!
Shit va inte meningen att jag skulle skriva såhär mycket.hehe

Kommentarer
Postat av: Michelle

Du är en väldigt stark människa Andreas. Det märks i dina ord. Har inget annat än applåder till dig. Super grattis, och hoppas att lokalen här i Göteborg är alldeles underbar :)

2008-09-18 @ 20:11:09
URL: http://michellel.blogg.se/
Postat av: Andreas

Tack det värmer att höra:) Ja den blir säkert skitbra ni får komma och besöka studion sen när den är öppnad:)

2008-09-18 @ 21:17:56
Postat av: Lotta

Det du har gått igenom och klarat av är det inte många som gör. Och det i samband med allt annat också, som vi pratat om. Men du är en så oerhört fin människa Andreas, med ett hjärta av guld, och som har så mycket att ge till andra. Det kommer att vända för dig vännen, det vet jag. Du anar inte vad glad jag är över att våra vägar korsats :D

See you soon my friend!!!

2008-09-19 @ 00:59:33
URL: http://lottagotti.blogg.se/
Postat av: Andreas

Tack vännen:) Detsamma gäller dig vännen:) Ja det hoppas jag! Eventuellt så blir det nog att jag åker till göteborg någongång under nästa vecka och kollar lokalerna. Då kanske vi hade hunnit med en fika?:)

2008-09-19 @ 01:11:29
Postat av: Lotta

Men gud vad kul! Ja, det MÅSTE vi bara hinna med. Och grattis till att ni hittat lokaler! Sen är jag väldigt glad över din fortsatta karriär, vet att du kommer att gå långt. Förresten, det dyker upp "goa" kommentarer på min blogg igen nu, haha, och nu ska vi se hur länge det dröjer innan dom hittar hit till dig. Det tar väl iof ett halvår för dom IQ-befriade att koppla sambandet mellan länken till Andreas och att det är den Andreas som svarskommenterat puckona, fniss, fniss.

2008-09-19 @ 10:52:36
URL: http://lottagotti.blogg.se/
Postat av: Andreas

Ja det tycker jag att vi måste!:) Jag kan höra av mig så fort jag vet när det blir och så:) Tack! Ok..haha..Jag säger bara dom kan testa mig så ska jag spåra deras ip adresser sen e det jag som blir pain in the ass!Haha;)

2008-09-19 @ 11:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0