Nostalgi tripp..

Har suttit och kollat runt lite på tradera och ska in handla en Nintendo 8bitars konsol hade jag tänkt. Det är det ända jag fattas för jag har laggt undan alla gamla roliga spel i förebyggande syfte. För Nintendo 8bitars är alldrig något som man kommer tröttna på. Hade varit fint nu i vinter och lägga lite tid på och sitta och lira. 
Måste påpeka också jag är ingen tvspels människa för det flyger handkontroller till höger och vänster när jag sitter och spelar och sen blir det en massa svordommar. Så nya spel har jag inte tålamod att sitta och spela.
Sen hittade jag även ett playstation 1 med alla roliga spel som jag lade bud på direkt. Finns en del roliga spel som tex Resident Evil 1, Crasch Bundicot, Silent Hill m.m. Så det ska med in handlas.
Nu har jag ett Super Nintendo som jag alldrig kommer göra av med och sen har jag ett gammalt Sega med alla Sonic spelen och några gammla Game&Watch Nintendo.
Jag har haft Xbox 360, Playstation 3 och Nintendo Wii mwn sålde dom direkt. Har inget tålamod när man måste sitta och spela veckovis för att komma nånstans i spelen. Det ska vara enkelt då är det bäst.
Kan ju beskriva mitt temprament när jag sitter och spelar tex så slog jag sönder 3st tangentbord när jag satt och spelade windows inbyggda pinball spel för att det inte ville som jag ville..Haha!
Då är det bättre med dom gammla hederliga spelen som man kan sitta och lira hur mycket som helst och handkontrollerna kan man göra nästan vad som helst med utan att dom går sönder.Hehe..
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Haha! Kommer ihåg när jag spelade Zelda på 8 bitars. Man kunde ju för fan inte spara på den, så två ggr fick jag börja om för att kunna varva. Bara för att Jimmy sprang förbi och sladden åkte ut, jäävlar...då låg han risigt till må du tro, haha! Fast bäst är ju 16 bitars Nintendo, jag älskar det. Särskilt Super Mario och Yoshi!!!

2008-11-02 @ 14:58:12
URL: http://lottagotti.blogg.se/
Postat av: Andreas

Haha ja det har man varit med om ett par gånger. Kan tänka mig att han var risigt på det där..Hehe..Ja 16bitars har jag med Mario och Yoshi och Donky Kong svin kul:D Du får komma hit och spela lite..Hehe

2008-11-02 @ 16:55:38
URL: http://wehlins.blogg.se/
Postat av: Michelle

Åååh det gamla goa 8bitset som jag säger. ÄSKAR DET, specielt Zelda. SOm jag och mamma kämpa för o varva det. Så jävla roligt. Och 16bitset, YOSHI haha .. Så kul. Nostalgi.. nostalgi

2008-11-05 @ 14:31:01
URL: http://michellel.blogg.se/
Postat av: Andreas

Nintendo 8 och 16bits äger!Hehe..Går inte och lira det förmycket alltid lika kul..Hehe..Skulle finnas i alla hem..Haha

2008-11-07 @ 03:21:31
URL: http://wehlins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0